متخصص هموروئيد

رايج ترين نشانه هاي هموروئيد، خونريزي كناره مقعد مي باشد اما هر نوع خونريزي را نبايست به هموروئيد مربوط كرد. بايست بدانيم كه برخي انواع سرطان هاي روده ي بزرگ و پوليپ ها منجر به دفع خون در مدفوع مي گردند. پس تشخيص نوع بيماري توسط متخصص هموروئيد و متخصص كولوركتال بوسيله كولونوسكوپي (مشاهده داخل روده ي بزرگ از طريق لوله نوردار و مجهز به عدسي) امكان پذير مي باشد. مشاهده و معاينه دقيق توسط متخصص هموروئيد هموروئيد و دست آخر ركتوسيگموئيدسكپي كليدهاي اصلي تشخيص هموروئيد مي باشند.

 

معاينات فيزيكي هموروئيد شامل انجام آنوسكوپي بوسيله متخصص هموروئيد ضروري بوده و معمولا منجر به تشخيص صحيح مي شود.

 

در صورتي‌ كه هموروئيد فرد در مرحله‌ي خونريزي

 و درد مداوم قرار داشته باشد، متخصص هموروئيد ترجيح مي‌دهد قبل از اقدام به هر روش تهاجمي درماني ابتدا روش‌هاي غير جراحي را كه كمترين ميزان آسيب و عوارض را براي بيمار خواهند داشت را امتحان كنند. اين درمان‌هاي غير جراحي كم تهاجم معمولاً در مطب پزشك متخصص هموروئيد و بدون نياز به بي‌هوشي عمومي فرد و به صورت سرپايي انجام مي‌شوند. براي بيمار هزينه كمتري نسبت به ساير روش‌هاي جراحي خواهند داشت و البته در بيشتر موارد مؤثر و كارآمد هستند. اين روش‌ها شامل:

 

(بستن باند لاستيكي (رابربند

 

  متخصص هموروئيد با قرار دادن يك يا دو باند لاستيكي حلقه مانند در اطراف يك توده هموروئيدي و قطع گردش خون آن به از بين رفتن بافت آسيب ديده طي يك هفته كمك مي‌كند. اين روش براي بسياري از مردم مؤثر است.

وجود باندها مي‌تواند براي فرد ناراحت‌كننده باشد و حتي ممكن است پس از دو الي سه روز از استفاده شروع به خونريزي كنند

اما به ندرت تشديد مي‌شود. عوارض جانبي جدي اين روش بسيار محدود و بعيد است.


(تزريق (اسكلروتراپي


در روش تزريق متخصص هموروئيد با تزريق يك محلول شيميايي به توده‌ي هموروئيدي ايجاد شده آن را كوچك مي‌كند. درحالي‌كه تزريق مي‌تواند درد و عارضه‌ي كمتري نسبت به روش باند كشي داشته باشد اما ممكن است به اندازه آن مؤثر نباشد.


(انعقاد (مادون قرمز، ليزر و يا دو قطبي


تكنيك‌هاي انعقادي همراه با استفاده از ليزر، نور مادون قرمز يا گرما مي‌توانند باعث تغيير سايز توده بواسيري ايجاد شده شوند به صورتي‌كه توده‌ي برآمده‌ در بواسير داخلي چروك و كوچك شود. همچنين با اين كار به كاهش يا قطع خونريزي آن كمك مي‌كند.

 

با وجود اينكه روش‌هاي انعقادي عارضه و ناراحتي كمتري براي بيمار نسبت به ساير روش‌هاي غير تهاجمي ايجاد مي‌كند اما، هموروئيد در اين روش مي‌تواند نسبت به روش باند لاستيكي با احتمال بيشتري در آينده عود كند و براي فرد تكرار شود.

در نهايت متخصص هموروئيد زماني تصميم به جراحي بواسير فرد مي‌گيرد كه يا هموروئيد فرد در مرحله‌ي پيشرفته و همراه با ترمبوز باشد يا اينكه به درمان‌هاي غير جراحي مقاوم بوده و پاسخ درماني ايده‌آل را نداده باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.